داستان جعبه آتش نشانی

زمانی که انسان به دور هم شروع به زندگی نمود مشکلات جامعه نمود کرد. یکی از مشکلات آتش‌سوزی و حریق بود. در گذشته مردم به کمک هم و با سطل اب را از منطقه ایی حمل کرده و به محل آتش‌سوزی می برند. بعدها با پیشرفت علم و آگاهی ارابه های آتش‌نشان بوجود آمد و افرادی که مسئول راندن و خاموش نمودن آتش بودند به آن ها اضافه شد. کم کم با پیشرفت علم ارابه ها جای خود را به خودرو ها دادند اما باز هم مشکل در سرعت عمل بود. پس از آن شیرهای آتش نشانی به کمک ماشین ها آمدند.

این شیرها در محل هایی مشخص قرار گرفتند تا هم در سرعت ابرسانی و هم در حریق های بزرگ که ماشین حمل آب توانایی حمل آب فراوان را نداشت مورد استفاده قرار بگیرند. از آنجایی که شیرها هم در مکانی مشخص قرار میگرفتند و به وسیله شیلنگ انتقال پیدا می نمودند باز هم دچار محدودیت بود.

 

 

 

 

 

سازمان های آتش‌نشانی پیشنهاد و راهکارهایی را ارائه نمود اعم از ساخت جعبه هایی در ورودی منازل که مسئولیت آبرسانی را به عهده بگیرند. امروزه با داشتن دانش امروزی کلیه ساختمان ها به جعبه های آتش نشانی مجهز شده اند.


جعبه آتش‌نشانی چیست ؟

جعبه آتش‌نشانی یا همان فایرباکس FIRE BOX بهترین تجهیز برای اطفاء حریق در ساختمان های مسکونی و اداری و واحد های صنعتی و انبار های کالا و غیره می باشد. جعبه های آتش‌نشانی همانطور که از نام آن پیداست محفظه های است جهت نگهداری سیستم های اطفاء حریق که درون آنها معمولاً قرقره های نگهدارنده شیلنگ آتش نشانی و کپسول های اطفاء حریق ابزار های امدادی و … قرار میگیرند. این جعبه ها پس از کپسول های آتش نشانی دستی جزو اولین تجهیزات اطفا حریق در لحظات اولیه کشف حریق است. با کارکرد بسیار حیاتی خود ضمن پاکسازی فضای محیط از دود و حرارت حریق، تسریع در خاموش کردن آتش سوزی، ممانعت از برگشت شعله و ایجاد زمان مناسب جهت فرار افراد گرفتار در حادثه ، و به جهت ارتباطشان با شبکه تر و خشک آتش نشانی یکی از مهم ترین محل های تامین آب برای تیم های عملیاتی نیز به شمار می روند. جعبه های آتش نشانی در اندازه و سایزهای مختلف ساخته می شود. همچنین این جعبه براساس ضخامت ورق به کار رفته در آن ها دارای قیمت متغیر می باشد. برای زیبایی جعبه ها نیز می توان با روکش های مختلف ساخته شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *